Távsegítség ÜgyfélKapu Sebbesség Teszt WebMail
Internet Televízió Telefon Sajtó Internet Internet
Internet VoIP (Telefon) Ha elégedetlen jelenlegi szolgáltatójával, hívjon Minket!
IPTV (Televízió) Kivitelezés

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Általános Tudnivalók

Mit jelent a vezeték-nélküli Internet?
Az adatátvitel a levegőben mikrohullámon keresztül történik. Az átviteli mód ismert még Wi-Fi vagy WLAN néven is. Az adatátvitel elengedhetetlen feltétele az adó (a szolgáltató bázisállomása) és a vevő (az előfizető lakása vagy irodája) közötti optikai rálátás.

Milyen berendezések szükségesek a szolgáltatás igénybevételéhez?
Antenna, mikrohullámú kábel és végberendezés (router), UTP kábel. Ezeket a Szolgáltató biztosítja.

Milyen eszközökkel kell rendelkeznem a szolgáltatás megkezdéséhez?
Egyedül számítógép szükséges a szolgáltatás igénybevételéhez, a többi eszközt a szolgáltató biztosítja.

Hol érhető el a szolgáltatás?
Lefedettségi területünket megtekintheti a TÉRKÉP menüpontban.

Szeretnék Internetre előfizetni, de nincs bázisállomás a településünkön. Mit kell tennem?
Ahhoz, hogy egy új településen elindulhassunk, egy bázisállomás telepítésére van szükség. Egy település hálózatba kötésének elsősorban technikai feltételei vannak, másodsorban megfelelő számú (legalább 10 db) megrendelő megléte szükséges. Amennyiben Ön vállalkozik a fent kívánt előfizetői szám összegyűjtésére, kérem jelentkezzen ügyfélszolgálatunknál. Gyűjtse össze az induláshoz szükséges létszámot, cserébe a telepítési díjból kedvezményt adunk!

Hogyan tudok lakáson belül vezetékek nélkül Internetezni?
Egy wifi router segítségével, amit az igénybejelentésnél, vagy telepítéskor kollégánknak kell jelezni.
Szükséges-e telefonvonal és/vagy kábeltévé az Internethez?
Nem, cégünk önálló hálózatot épít, mely független minden más szolgáltató hálózatától, így akár a szükségtelen telefonvonal vagy a kábeltévé le is mondható.


Vannak-e valamilyen korlátozások a szolgáltatásban?
Nincsenek.

Mit jelent pontosan a hűségnyilatkozat?
Mi számítunk arra, hogy Ön az egyedi előfizetői szerződésen megjelölt dátumig az előfizetőnk lesz, cserébe Ön a szerződésben vállalt szolgáltatási, műszaki paramétereket a lehető legmagasabb színvonalon érheti el.

Hogyan tudom igénybe venni a szolgáltatást?

Jelentkezzen ügyfélszolgálatunkon, ahol név, cím és telefonszám, születési dátum megadása után kollégánk időpontot fog egyeztetni Önnel ingyenes helyszíni felmérésre. Ha van optikai rálátás valamelyik bázis állomásunka, akkor a szolgáltatás létesíthető, és a szerződést kollégánkkal a helyszínen megkötheti. A szerződés aláírása után a szolgáltatáshoz szükséges műszaki berendezések felszerelése megkezdhető. A jelentkzést megteheti az on-line űrlapunk kitöltésével is, melyet az ONLINE ÜGYINTÉZÉS - Igénybejelentés menüpont alatt talál.

Bárhol tudok a notebook-kal Internetezni, ahol szolgáltatnak?

Nem, mivel a kapcsolat csak ügyfél oldali végberendezés (router, antenna) közvetlen meglétével lehetséges bázisállomásainkra.


Műszaki kérdések

Több számítógépet szeretnék használni, mit kell ilyenkor tennem?
Csatlakoztasson egy switch-et a végponti berendezéshez, és azon keresztül kösse rá a többi gépet. Javasoljuk, hogy ne használjon routert, hacsak nem tudja pontosan beprogramozni. Ha tőlünk rendeli meg, kollégánk kiszállítja és azt a helyszínen beszereli valamint a szükséges kábelezéseket, fúrásokat is elvégzi. A szolgáltatás bekötése egy számítógép csatlakoztatását jelenti, a többit a szerelő kollégák óradíjban végzik, melynek aktuális árát a honlapunkon találja.

Társasházban lakom, megoszthatom-e az Internetet a többi lakóval?
Nem, ezt a szerződésünk nagyon szigorúan tiltja. Minden lakó külön előfizető. Amennyiben szeretnék, hogy a társasházban minden előfizető kedvezőbb feltételekkel csatlakozhasson, kérjen egyedi ajánlatot ügyfélszolgálatunktól, vagy töltse ki az ONLINE ÜGYINTÉZÉS - Egyedi ajánlat menüpont alatt található űrlapunkat. A társasházi előfizetés minimum 4 előfizetéstől érhető el!

Hogyan kaphatok nagyobb feltöltési sebességet?

Minden csomagunknak egyedi feltöltési sebessége van. Ha ez Önnek ezek közül egyik sem elégséges, akkor kérjen egyedi ajánlatot, az ONLINE ÜGYINTÉZÉS - Egyedi ajánlat menüpont alatt található űrlap kitöltésével.

Szeretnék kisebb csomagra váltani hűségnyilatkozat alatt, megtehetem-e?
Kizárólag egyedi elbírálás alapján. Keresse fel irodánkat.

Hogyan kell előfizetni nagyobb sebességű csomagra?
Írásban (e-mail) jelezze Ügyfélszolgálatunknak sávszélesség bővítési igényét. Az új díjcsomag beállítását az ügyfélkapun keresztül tudja ellenőrizni.

Mit kell beállítani a számítógépemen?

Kollégáink az első telepítéskor segítséget nyújtanak. Újratelepítéskor, vagy új számítógép eseten csak a LAN hálózati kártya driverét kell feltelepíteni. Amennyiben ez megtörtént az IP cím kérését automatikusra kell rakni (windows alapértelmezés). Kérjük ne feledje, hogy kollégáinknak nem feladata az Ön számítógépeinek beállítása.


Számlázással kapcsolatos kérdések

Mikor van a számlázási időszak?
Minden számla tárgyhónapban készül és kerül postázásra, melynek a fizetési határideje 8 nap. Ha számlája nem érkezik meg a lejárati határidőig, akkor azt haladéktalanul jelezze telefonon, e-mail-en ügyfélszolgálatunknak.

Valami nem jó a számlával, hogyan tovább?
Reklamációt ügyfélszolgálatunkon a fizetési határidőig tudunk elfogadni írásban. Azután a számlát már be kell fizetni, és csak a következő számlában tudjuk jóváírni az eltérést.

Szeretném a számláimat részletesen megtekinteni, hol tudom ezt megtenni?
Önnek lehetősége van a számláit visszamenőleg megtekinteni, melyet az ÜgyfélKapun keresztül ér el.

Hogyan tudok fizetni?
Csekken, átutalással, csoportos beszedéssel vagy PayPal használatával, melyet a szerződésen tud jelezni. Természetesen van mód ennek megváltoztatására feltéve, ha nem olyan csomagot vesz igénybe, mely meghatározott fizetési módhoz kötött. Átutaláskor mindig hivatkozzon a számla jobb felső sarkában található számla sorszámára és tüntesse fel minden esetben az Ügyfélkódját is.

Hányadikáig kell fizetnem?
Minden számlán, és csekken feltüntetjük a fizetési határidőket, de általánosságban minden hónap 8-a.

Nem kaptam számlát vagy csekket, hol igényelhetek újra?
Kérjük, jelezze ezt az irodánkban nyitvatartási időben. A számla és csekk másolat küldése nem térítésmentes, ennek díját megtalálja áraink között az aktuális ÁSzF-ben.

Mire hivatkozzak átutalásos fizetésnél?
Fontos, hogy minden befizetést az előfizető lehetőleg saját nevére szóló számláról utaljon, a megjegyzésbe pedig írja bele a számla sorszámát és az ügyfélkódját hivatkozásként valamint pontosan annyit utaljon, amennyi a számla összes fizetendő sorában található.

Rózsaszín csekken fizettem be az összeget, de még nem került feldolgozásra a befizetésem, hogyan tudok Internetezni?
Kérjük, küldje el a befizetést igazoló dokumentum másolatát postán, e-mailen vagy Faxon az ügyfélszolgálatunknak. Felhívjuk figyelmét, hogy a rózsaszín csekkek feldolgozási sebessége a Postánál nem gyors, ami akár a heteket is elérheti! Ezért javasoljuk, hogy használja a normál készpénzátutalási (sárga csekk) vagy átutalásos fizetési módot.

Duplán fizettem be az egyik számlám, hogyan kerül rendezésre a túlfizetésem?
Adminisztrációs rendszerünk pontosan kezeli a túlfizetéseket is, azaz Önnek a következő számlája a túlfizetés összegével kevesebb lesz.

Mit kell tudni a fizetési értesítésekkel kapcsolatban?
Fontos tudni, hogy cégünk csak azokat a téteket látja, amelyek a bankszámlánkra beérkeztek. A csekkes befizetések is ide érkeznek be. Tudni kell, hogy a Magyar Posta - szerződés szerint - 2-4 munkanapra vállalja a csekken fizetett tételek feladását. Amennyiben Ön fizetési értesítőt kap e-mail-en, de a csekket már befizette régebben, mint 4 munkanap, akkor az valamiért nem érkezett meg cégünkhöz. Ilyenkor a csekk másolatát szkennelje be, vagy digitális fényképezőgéppel fényképezze le, és küldje el ügyfélszolgálatunknak. Előfordulhat, hogy a befizetés egyáltalán nem érkezik be hozzánk, annak ellenére, hogy Ön a számláját már rendezte. Ilyenkor ezt meg kell reklamálnunk a Magyar Postánál. Ezt a reklamációt az Ön által elküldött befizetést igazoló bizonylat másolatával tudjuk elkezdeni. A számlát akkor tekintjük kiegyenlítettnek, ha a teljes összeg a bankszámlánkra beérkezett. Ha Ön elküldte nekünk a befizetést igazoló bizonylatot, de az összeg még nem érkezett be hozzánk, akkor a hátralék miatti eljárási folyamatot ideiglenesen felfüggesztjük.


Hiba esetén felmerülő kérdések

Milyen rendszervizsgálatot kell megtennem a hibabejelentés előtt?
Ügyfélszolgálati bejelentéseink igen nagy része az ügyfél számítógépnek, illetve a nem általunk üzembe helyezett egyéb berendezések (router) hibája miatt adódik. Mivel ezek nem a szolgáltatással kapcsolatos hibák, azonban szeretnénk, ha Ön a maximális segítséget kapná, ezért kérjük, hogy mielőtt bejelent egy hibát, tegye meg a következő lépéseket. Írja be a böngészője címsorába egy szinte mindig elérhető oldal címet, például "index.hu". Ha ez az oldal bejön, akkor csak az Ön által meglátogatni kívánt oldal nem elérhető. Ha nem csak egy gépet használ, akkor csatlakoztassa az egyik számítógépét közvetlenül az általunk elhelyezett berendezéshez, és ismét vizsgálja meg, hogy működik-e a szolgáltatás. Ha igen, akkor az Ön berendezésében van a hiba. Ellenőrizze, hogy telepített-e fel víruskeresőt a számítógépeire és azok aktívak-e, valamint futtasson le egy teljes ellenőrzést mindegyiken. Fontos, hogy egy gépen egyszerre csak 1 víruskeresőt használjon, viszont az legyen megbízható! Ha tűzfalat használ, kérjük ellenőrizze annak beállításait, esetleg a tesztelési időre kapcsolja azt ki. Ha egyéb számítógépes rendellenességet észlel (lefagy a böngésző, vagy akár az egész operációs rendszer), kérjük forduljon egy számítástechnikai szakemberhez. Amennyiben nem észlel problémát a rendszerében, akkor kattintson a Start/Futtatás menüre, majd írja be a "cmd" (windows 98 esetén "command") parancsot, utána nyomjon Enter billentyűt. Ezután megnyílik egy ún. parancssor fekete háttérrel. Ide írja be a következőket egymás után és várja meg ezek kimeneti értékeit: ping index.hu és/vagy ping 192.168.100.1 .
Ez egy egyszerű tesztelési lehetőség a szolgáltatás működésének vizsgálatához, mely elküld 4 csomagot, és megvárja a választ rá. Ha mind a 4 elküldött csomagra válasz érkezik, akkor a szolgáltatás működik. Ha nem, akkor a válaszokat írja meg az ügyfélszolgálatnak. Ha ügyfélszolgálatunkkal felveszi a kapcsolatot, és kollégáink a szolgáltatás helyes működéséről tájékoztatják, azonban Ön mégis helyszíni vizsgálatot kér kérjük, ne feledje, hogy szolgáltatásunk átadási pontja az Önnél elhelyezett végberendezés kimenete. Kollégáink a saját hordozható számítógépükkel fogják a szolgáltatás működőképességét letesztelni, és amennyiben nem észlelnek hibát, úgy Önnek kiszállási díjat kell fizetnie, mely tartalmaz egy kiszállást, és szerviz díjat. Ennek aktuális mértékéről honlapunkon tájékozódhat.


Nem működik az e-mail-em, mit tegyek?
Menjen el a www.last-mile.hu címre és válassza ki a email beállítások menüpontot. Az e-mailfiók pontos beállításról a LETÖLTÉSEK - Dokumentumtár menüpont alatt talál egy rövid leírást. A beállításoknál figyeljen arra, hogy a kimenő levelek kiszolgálója hitelesítést igényel be legyen kapcsolva.

 

A wyg csoport weboldala Kiskorúak védelme Szerződési feltételek Jogi információk Jogi információk Impresszum

Kezdőlap

Weyland-Yutani Kft.
7633 Pécs, Tüzér út 8.
Postacím: 7602 Pécs, Pf.: 2
Telefonos elérhetőségek:
(06.72)52.67.03 -
(06.72)21.41.61
(06.20)924.61.27 - (06.21)22.33.161

Hibabejelentő:(0620)362.61.43
Fax: (0672)22.33.44
info @ pecs-mikro.hu
    Igénybejelentés
Hibabejelentés
Egyedi ajánlat kérése
  Dokumentumtár
ÁSzF és Közlemények
Segédprogramok
Gyakran ismételt kérdések

Weyland-Yutani csoport  |   2003-2017  Minden jog fenntartva!  |  Utoljára frissítve: 2017. június 02.
A panaszok kezelése az ÁSZF-ben foglaltak szerint történik. Ügyfeleink az ÜgyfélKapu
t is használhatják erre a célra.